guys, if you are here, do follow me. i really appreciate ~ Thank You people ;)

Saturday, March 22

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Hai saya nak share sesuatu yang mungkin orang semua dah tahu apa itu business model genius or something starting how to create a new business dengan bermodalkan nilai yang sikit namun hasilnya lumayan. Alhamdulillah apa yang saya dapat belajar harini sangat banyak dan saya rasa amat bertuah apabila saya mula berpraktikal dsini, saya banyak belajar something new and thanks to madam wan siti dan kak ira sudi memberi kami peluang yang sangat berharga ini.

Apa yang saya sempat belajar harini sangat banyak namun beberapa yang saya boleh share adalah The business model canvas terdiri daripada 8 iaitu key partners, key activities, key resources, value propositions, cost structure, customer relationships, customer segments and channels.

Paling saya berminat dalam topik ni adalah customer segments, sebabnya adalah apabila kak roslina kata . Customer is heart. Dimana pun kita berada, jantung tu bersama dengan kita dan saya rasa memang betul dengan apa yang dia kata. Kita perlu menghargai setiap customer kita kerana customer adalah seperti family yang kita hargai setiap masa. Sekiranya customer ada problem, we can identify how to solve their problem dengan smooth.



Anything yang ingin belajar how to manage event or learn how to starting business boleh hubungi Alaska Marketing Sdn Bhd 01127276470 / 0129250500 . 




No comments:

Post a Comment